Bij The Cabin Chiang Mai is klanten anonimiteit en geheimhouding een topprioriteit, omdat we ons er van bewust zijn dat vele delen van de wereld verslaving niet zien als een legitieme, chronische ziekte, gelijkwaardig aan elke andere chronische ziekte, die professionele behandeling en lopende zorg nodig hebben om deze ziekte op afstand te houden.
Vandaar dat we opereren onder een strikte vertrouwelijkheidscode die voldoen aan internationale standaards, en we nemen nog extra maatregelen. Om te beginnen heeft ons terrein geen wegwijzers om ons centrum zo anoniem mogelijk te houden. Al ons personeel dat omgaat met onze klanten moet een geheimhoudingskontrakt ondertekenen bij het in dienst treden – inclusief ons klinisch – en medisch personeel, dat al gebonden is aan de ethische codes van hun beroep.
Zelfs onze klanten moeten een geheimhoudingskontrakt tekenen met The Cabin bij aankomst, dat hen beperkt om informatie te onthullen over andere klanten in behandeling.
Klanten mogen ook geen foto’s nemen op de het terrein van het centrum, en specificiek geen foto’s van andere klanten. Evenmin is het onder geen beding toegestaan om enige vorm van informatie over andere klanten op hun sociale media pagina’s te posten.
Alle medische gegevens, zowel mondeling als schriftelijk, worden vertrouwelijk behandeld, volgens de vastgelegde normen in de Britse en Amerikaanse wetgeving.
Als een organisatie waarvoor de voornaamste zorg de gezondheid van de klanten is, is ons beleid ook ontworpen om een maximale hoeveelheid vertrouwen te bieden tussen klanten en personeel.
Alle informatie die aan het personeel gegeven wordt, wordt nooit doorgegeven aan andere klanten. Echter, klanten moeten er rekening mee houden dat elke openbaarmaking die gegeven wordt aan een lid van het klinische team overgedragen mag worden aan een ander lid van het team, om zo klanten continuïteit van de zorg te bieden door middel van een holistische benadering.
Er zijn een paar belangrijke uitzonderingen wanneer het klinisch personeel de geheimhouding mag doorbreken:
- Indien aangevraagd door de rechtbank.
- Indien een klant een serieze intentie lijkt te hebben om zichzelf of anderen schade te berokkenen.
- Indien een klant de basisregels rondom drugs en alcohol doorbreekt. Op dat moment zullen de andere bewoners geïnformeerd worden over de terugval van die klant.
- Indien een klant enige informatie loslaat over de voortdurende mishandeling van een minderjarige.
Restitutiebeleid
Gelieve de volgende informatie zorgvuldig te lezen.
Aanbetaling
Een 20% aanbetaling is vereist voor alle reserveringen om uw plaats vast te leggen.
Een terugbetaling van het voorschot zal geretourneerd worden indien de klant de reservering 28 dagen voor zijn aankomstdatum annuleert. Dit moeten wij doorvoeren, omdat het programma zeer vaak geboekt wordt en klanten zich verplichten tot strak gecontroleerde reserveringsdata en vluchten vele weken van te voren.
Volledige betaling
Volledige betaling is vereist bij aankomst.
Pro rata restitutie
Wij bieden een voor de industrie unieke pro rata restitutie op aanvraag, als de klant ervoor kiest om het programma binnen 7 dagen na aankomst te verlaten, waarvan alleen de 20% aanbetaling niet gerestitueerd kan worden.
Hiermee tonen wij ons vertrouwen in de kwaliteit van ons behandelingsprogramma.
Onvrijwillig ontslag
The Cabin behoudt zich het recht voor om een klant te ontslaan van het programma zonder restitutie als:
- een klant dronken gevonden wordt gedurende het programma of als er alcohol en/of drugs gevonden worden
- een klant verstoring veroorzaakt in het programma of andere klanten lastig valt gedurende de behandeling